ایدهای نوروزی برای کودکان

فعالیت های مهارت محور در تعطیلات عید نوروز

توسط دنیای کودک من
ایدهای نوروزی برای کودکان

ایده‌ فعالیت های سرگرم کننده برای کودکان در نوروز:

۱. تزئین تخم‌مرغ: این فعالیت باعث پرورش خلاقیت و بالا رفتن مهارت حرکتی می شود. همین طور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، کودک شما می تواند تخم مرغ های سفره عید را با استفاده از رنگ‌ انگشتی، کاغذ رنگی یا هر چیزی که در دسترس است با خلاقیت خود، تزئین کند.

ایده تزئین تخم‌مرغ ۱
ایده تزئین تخم‌مرغ ۲
ایده تزئین تخم‌مرغ ۳

۲. پاک کردن خانه (خانه تکانی): با همکاری کودک، خانه را تمیز کنید و برای استقبال از نوروز آماده شوید. این کار باعث پرورش مهارت اجتماعی و مهارت حرکتی در او می شود. می توانید از فعالیت های کوچیک شروع کنید به طور مثال از او بخواهید اسباب بازی یا کتاب های خود را تمیز و مرتب کند.

۳. پخت شیرینی نوروزی: در روز‌هایی تعطیل عید نوروز والدین اوقات بیشتری را با فرزندانشان در خانه سپری می‌کنند. یکی از فعالیت های سرگرم کننده این است که همراه کودک، شیرینی های سنتی نوروزی را بپزید. این کار باعث پرورش مهارت اجتماعی و مهارت حرکتی در او می شود. پیشنهاد می شود بعد از پخت از او بخواهید در تمیز کردن آشپزخانه به شما کمک کند.

ایده سرگرمی کودک ۱

۴. چیدن هفت سین: با فرزند خود به بازار بروید و وسایل سفره هفت سین را تهیه کنید، سپس به کمک او سفره را بچینید. این کار باعث آشنایی کودک با آداب عید نوروز و پرورش خلاقیت می شود.

۵. داستان خوانی: داستان‌های کوتاه درباره نوروز بخوانید و با کودک در مورد سال نو گفت و گو کنید. کتاب خواندن علاوه بر پرورش خلاقیت و بالا رفتن دایره لغات می تواند مهارت خواندن را در او تقویت کند. نکته بسیار مهم در خواندن  این است که کودک علاوه بر خواندن درست کلمات بتواند مطلبی که می خواند را درک کند.

لینک داستان نوروزی

۶. حل کاربرگ های مهارت محور: حل کاربرگ های مهارتی در روز های تعطیل عید نوروز، نه تنها کودک را سرگرم می‌کند بلکه باعث تقویت مهارت های اجتماعی، دقت و تمرکز، نوشتاری، حرکتی و خواندنی در او می شود.

دانلود کاربرگ های نوروزی

نظر شما نسبت به این پست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *