دقت و تمرکز

آموزش تمرکز کردن به بچه ها کار سختی است، بنابراین کارهای سرگرم کننده را امتحان کنید تا به بهبود توجه و تمرکزشان کمک کنید.

چرا کودکان در بازی های ویدئویی به خوبی تمرکز می کنند اما برای درس و مشقشان چنین تمرکزی ندارند؟

یادگیری تمرکز می تواند یک مشکل دشوار برای کودکان دبستانی یا حتی بزرگسال باشد.

با این حال، برای بسیاری از افراد سخت است که حتی برای مدت کوتاهی تمرکز کنند، به خصوص اگر فعالیتی که در حال انجام دادنش هستند، جذابیت نداشته باشد یا عوامل حواس پرتی زیادی وجود داشته باشد. ایده هایی وجود دارد که نظر همه افراد را جلب می کنند و باعث می شوند که تمرکز کند بدون اینکه اجباری در کار باشد.

ما اینجا یکسری فعالیت ها و تمرین هایی به شما پیشنهاد می دهیم که باعث افزایش دقت و تمرکز  کودک شما می شود.

دقت و تمرکز

کودک می‌تواند با بازی کردن و تحرک جسمی انرژی‌های زیاد خودش را تخلیه کند. اما کودک شما باید بتواد در زمان آموزش و انجام کارهایش تمرکز کافی داشته باشد.

روش های پیشنهادی ما برای تقویت دقت و تمرکز

تهیه فلش کارت برای بالا بردن تمرکز

اگر فرزند شما در حال یادگیری املا یا مفاهیم دیگر است، نوشتن آنها روی کارت های کوچک و بارها نشان دادنش کمک خواهد کرد که او درک و یادگیری این مفاهیم را بسیار سریع تر انجام دهد.

نقاشی کشیدن برای تقویت تمرکز

از کودک خود بخواهید که آنجه در حال مطالعه اش هست را بکشد، این کار به او کمک می کند تا مفاهیم را بهتر تجسم و درک کند. یکی دیگر از فواید آن این است که به کودک کمک می کند تا مهارت های حرکتی او توسعه یابد.

 

استراحت کافی برای بالا بردن تمرکز

استراحت کافی مغز را تازه می کند و تمرکز را تقویت می کند. کودک پس از استراحت خوب، می تواند بهترین تمرکز رداشته باشد.

تغذیه مناسب برای بالا بردن تمرکز

تغذیه نامناسب، صبحانه نخوردن، کم‌خونی، کمبود ویتامین، از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند دانش‌آموز دقت و تمرکز کافی نداشته باشد و نتواند کارآیی کافی را در زمان لازم از خود نشان بدهد.

انجام بازی های مناسب برای بالابردن تمرکز

بازی‌هایی وجود دارند که اگر کودک روزی ۱۵ تا ۲۰  دقیقه آن‌ها را انجام دهد، مغز او فعال می‌شود، دقتش بالا می‌رود و تمرکز او افزایش می‌یابد.

بازی با لگو ( خانه سازی )
بازی با لگو ( خانه سازی )
بازی با خمیر یا گل رس و ساخت اشکال مختلف
بازی با خمیر یا گل رس و ساخت اشکال مختلف
بازی با حباب ساز
بازی با حباب ساز