مهارت های اجتماعی

کودکانی که مهارت‌های اجتماعی بهتری دارند، می‌توانند با آرامش و احترام ارتباط برقرار کنند. آنها احساسات و علایق همسالان خود را مورد توجه قرار می‌دهند، احساس اعتماد به نفس و تسلط بر محیط دارند و کمتر استرس را تجربه می‌کنند.

والدین می‌توانند مهارت‌های اجتماعی کودکان را با استفاده از روش‌های گوناگون مثل مدل‌سازی، بازی، نقش بازی کردن و اجرای نمایش به کودکان بیاموزند. به موازات رشد جسمانی کودک، رشد اجتماعی و شناختی هم شکل می‌گیرد و کودک از نظر فکری و عاطفی تکامل می یابد.

ما اینجا یکسری فعالیت ها و تمرین هایی به شما پیشنهاد می دهیم که باعث رشد مهارت اجتماعی  کودک شما می شود.

مهارت های اجتماعی

در مدرسه آموزشِ مهارت های زندگی اهمیت کمتری دارد و مهارت های اجتماعی کودکان کمتر مورد بررسی قرار می گیرد، در نتیجه لازم است شما والدین عزیز با انجام فعالیت های مناسب در موقعیت های مختلف سعی کنید مهارت های زندگی را در کودک خود پرورش دهید .

انجام فعالیت های زیر به شما عزیزان کمک می کند تا مهارت های زندگی را به کودک خود آموزش دهید:

  • کتاب خواندن (شما می توانید کتاب هایی با محوریت آموزش مهارت های زندگی برای کودک خود بخوانید و از او در مورد شخصیت های داستان پرسش کنید. در ادامه از کودک بخواهید داستان را برای شما بصورت نمایش اجرا کند.)
  • بازی مشاغل (بصورت نمایش و بازی کودک خود را با شغل های مختلف آشنا کنید و از او بخواهید نقش شغل های مختلف را اجرا کند و با شما تعامل داشته باشد.)
  • کمک در انجام کارهای خانه
  • دیدن برنامه کودک هایی با محوریت آموزش مهارت های زندگی (بعد از اینکه کودک شما برنامه را تماشا کرد از او بخواهید داستان را برای شما تعریف کند و از کودک خود بپرسید اگر جای شخصیت های داستان بود چه می کرد؟)

همیشه باید در انجام هر فعالیتی سعی کنیم کودک خود را درگیر کار کنیم. دیدن انیمیشن به تنهای کافی نیست، باید بعد از دیدن هر فیلم آموزشی از کودک در مورد داستان و کار های که شخصیت ها انجام دادن سوالاتی بپرسیم.

با استفاده از عروسک های انگشتی می توانید داستان ها را به صورت نمایشی برای کودک اجرا کنید. همچنین می توانید از او در اجرای نمایش کمک بگیرید. ( در واقع کودک در نمایش شما نقش یکی از شخصیت های داستان را به کمک عروسک های انگشتی اجرا می کند. )


عروسک های انگشتی ۱


عروسک های انگشتی ۲


عروسک های انگشتی ۳


عروسک های انگشتی ۴


عروسک های انگشتی ۱


عروسک های انگشتی ۲


عروسک های انگشتی ۳


عروسک های انگشتی ۴

فایل عکس های عروسک های انگشتی به صورت فایل pdf مناسب برای چاپ را از لینک زیر دانلود کنید.


دانلود فایل عروسک های انگشتی