روش های آموزش ایمنی به کودکان در مقابل آتش

توسط دنیای کودک من
روش های آموزش ایمنی به کودکان در مقابل آتش

بچه ها همیشه از عواقب اعمال خود آگاه نیستند. نمی دانند در مواقع اضطراری چگونه واکنش نشان دهند. شما والدین ، باید از ایمنی فرزندتان در صورت آتش سوزی اطمینان حاصل کنید. آموزش ایمنی عمومی، در برابر آتش و استراتژی های خاص برای شرایط اضطراری می تواند به حفظ ایمنی آنها کمک کند.

بسیاری از کودکان نمی دانند که چگونه در برابر آتش سوزی واکنش نشان دهند به آنها بیاموزید که برای در امان بودن چه کاری انجام دهند، در این صورت آنها می توانند از خود محافظت کنند.

بیش از نیمی از مرگ و میرهای ناشی از آتش سوزی در کودکان زیر چهار سال اتفاق می افتد. آسیب های آتش سوزی در نوجوانی افزایش می یابد، زیرا نوجوانی زمانی است که رفتارهای پرخطر افزایش می یابد. پسران بیشتر از دختران در اثر آتش سوزی آسیب می بینند، زیرا پسران بیشتر در فعالیت های مخاطره آمیز شرکت می کنند.

صحبت از ایمنی شد، توصیه می کنیم مقاله دیگر دنیای کودک من با عنوان آموزش ایمنی در خیابان به کودکان را هم مطالعه کنید.

کودک آتشنشان

وقتی با کودک در مورد آتش صحبت می کنید توجه داشته باشید فرزندتان نترسد، اما مطمئن شوید که او می داند آتش چه خطراتی می تواند داشته باشد. شما می خواهید فرزندتان موضوع را خیلی جدی بگیرد، اما نمی خواهید او را بترسانید. بهتر است در مورد ایمنی عمومی صحبت کنید. می‌توانید در بحث‌ها در مورد اینکه در مواقع اضطراری چه کاری باید انجام دهید، صحبت کنید.

اطمینان حاصل کنید که فرزندتان در مورد پلیس و آتش نشان ها اطلاعات دارد. وقتی شما و فرزندتان از اسباب‌بازی‌های آتش نشانی استفاده می‌کنید، در واقع درک او را از ایمنی در برابر آتش بالا می برید.

بحث های جدی و تمرین را نیز با بازی مخلوط کنید. هر چیزی که در بازی تمرین شود، این قدرت را دارد که «آموخته» و عادت شود. اگر مسیرهای فرار را در اطراف خانه خود به عنوان بخشی از یک بازی آتش نشانی تمرین کنید، ممکن است در صورت بروز یک موقعیت اضطراری واقعی فرزند شما از این مسیرها استفاده کند.

برای اینکه کودک شماره آتش نشانی را حفظ کند از شعرهای آموزشی استفاده کنید.

نظر شما نسبت به این پست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *